Momogunology Forum

This site ( MOMOGUN FORUM) is for forum lovers eager to discuss anything positive on Momogun Ethnic and its people. Share with us on anything especially related to Momogun people positively.
 
IndeksPortalCalendarGalleryFAQPencarianAnggotaGroupPendaftaranLogin
Top posters
bushido
 
randagan
 
Admin
 
myki
 
Enuvung
 
paraivagas
 
nikhmedia
 
bon
 
Ferr
 
Randavi
 
Latest topics
Affiliates
free forum
Facebook
Follow us on Twitter
Momogunology Links

MOMOGUNOLOGY GROUP  

Momogunology Centre

Momogunology Blog

Randagan Extra Blog

The Rungus Times

Resipi Momogun

Momogun Chat Room


TAMU ONLINE TOKOU
Momogun Trade Union

 

MOMOGUN SANDAD
Rungus Education
Sabah's Last Frontier
Rungus People Blogspot

Sahabat Felda Forum
Mikakambai Forum

 

SABAH FORUM

I love Sabah Forum

Sabah Forumotion

Nunuk Ragang Forum

Sabah Forum

Kadazandusun Forum

 

NEWSLINK

New Sabah Times
Sabah Daily Express
The Borneo Post Online
Malaysia Kini
Berita Harian
Utusan Melayu

User Yang Sedang Online
Total 3 uses online :: 0 Terdaftar, 0 Tersembunyi dan 3 Tamu

Tidak ada

User online terbanyak adalah 51 pada 14/11/2009, 8:28 pm
< class="" height="25"> Pencarian
 


 Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Perkenalkan diri.. jom
22/9/2008, 1:15 am by Admin
testing post

Comments: 60
Tulun kimaragang mantad KUS
24/6/2009, 4:49 pm by rumputt
Pertama sekali menorimakasi oku sid tuan admin sbb menuduk do lalan kumaa siti. Ong aso ih kesalaaan nah aeingin oku dot mogom-ogom poh siti...kaakalu ong waro poh tongo kuukupi hihihi!!! Very Happy

Comments: 2
Kakitangan Rasmi Momogunology Research Centre [MRC]
2/1/2009, 9:34 pm by bushido
Kepada pembaca yang terhornat,

Di sini pihak pengurusan Momogunology mengumumkan bahawa rakan rasmi dan tetap Momogunology baru 1 orang iaitu seperti senarai di bawah:

1. Ie. Randagan

Tugas-tugas tobpinai Randagan ialah dalam bidang:
- Kesusasteraan Kodori Momogun dan di bantu oleh saya
sendiri Ie. Bushido
- Kayu dan Herba Momogun


PERHATIAN:

kepada sesiapa yang berminat bergabung …

[ Full reading ]
Comments: 6
Sebuah seruan dari pendiri Momogunology
1/1/2009, 6:38 pm by bushido
Para pembaca yang terhormat,


Hari ini saya hendak meminta Anda untuk mendukung Momogunology dengan pelbagai sejarah lisan, boros momogun, tuturan, usuran, bvahul dan apa saja bentuk kesusasteraan momogun rungus.

Mungkin ini kedengarannya aneh mengapa Momogunology perlukan semua itu?

untuk pengetahuan anda, Momogunology ialah salah satu-satunya projek web paling populer dan paling banyak …


[ Full reading ]
Comments: 3
Kopivosian Tadau Kinosinaan
3/1/2009, 4:54 pm by bushido
Saya ingin ucapkan Happy Birthday kumaa tobpinai Randagan.

ndak lama lagi tu... 1 hari lagi sampai sudah tadau kinosinaan.

Comments: 5
Momogun Pitas
11/1/2009, 8:42 pm by pinsan
Bah mari lah bah kenal2 sama saya..orang momogun dari pitas juga bah ni.

Oh ya kpd tuan admin, saya ada meleetakan nama forum tuan di website saya seperti di signature saya tu.

Comments: 3
kopivosian rumikot kumaa momogun sandad
18/10/2008, 8:46 pm by Admin
kopivosian kumaa ahli momogun sandad...

selamat bergabung...

Comments: 3
Di sebalik kehidupan ini...
23/11/2008, 11:37 am by Admin
Saya masih ingat masa saya kecil. Keluarga saya besar dengan adik-beradik yang ramai. Makanan harian kami jarang sekali makan daging setiap hari sayur (pelbagai jenis sayur yg tiada dijual di pasar kerana terdiri daripada sayur tradisional yang hanya dapat diperolehi di hutan sahaja).

Dari pada rebung buluh sehinggalah kepada tivak polod, tomborua yang pahit, betik, jantung pisang dan …


[ Full reading ]
Comments: 5

Share | 
 

 Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   26/11/2008, 7:27 pm

Menurut pakar motivasi, Dr. Fadzillah Kamsa, orang yang bermata sepet sebenarnya amat penyayang cuma orang ini tidak pandai mempamirkan kasih sayangnya. Ini sangat penting, kita seharusnya bukan sekadar ada rasa kasih sayang, tetapi perlu nampak kita memang ada kasih sayang dan hendak menyayangi pasangan. Macam mana itu?

Mungkin inilah ciri-ciri yang dimiliki oleh wanita kita. Sepanjang hidup saya, saya sentiasa memerhati pasangan2 rungus baik yang baru mendirikan rumahtangga atau pasangan lama. Sekilas pandang nampak seperti tidak ada kelemahlembutan dan kemesraan antara pasangan2 ini...volume suara tidak dikawal, tidak menjaga tutur kata, tidak menjaga hati dan perasaan pasangan, bersifat dominan dsb. Apa pendapat anda?
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   29/11/2008, 1:07 am

Ba kuran dikou tongoondu? Om it ongokusai bo nga potimalagon no it ongo purimon...he...he..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
myki
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 100
Location : kk
Registration date : 12.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   29/11/2008, 2:09 am

mereka tida mau kasi tingu saja ba itu kemesraan mereka tu randagan..org tua bilang 'ino poma nokopisavo no, kan poholian si tinoguvangon tongulun' mungkin asalnya mereka takut jadi ikutan mereka2 yg belun khawin kali...tapi memang ada ni wanita2 kalau kita tidak faham situasi rumahtangga mereka memang nampak mereka ni mcm sedang memburuk burukkan pasangan mereka...tapi apa yang mereka cakap d khalayak ramai tu buhung sj tu bai pangaramai (pemerhatian sama org terdekat)...

pendek kata kalau tiada keseresian antara pasangan masing2 tidak akan bersama sampai ke tua.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   29/11/2008, 5:09 pm

myki wrote:
mereka tida mau kasi tingu saja ba itu kemesraan mereka tu randagan..org tua bilang 'ino poma nokopisavo no, kan poholian si tinoguvangon tongulun' mungkin asalnya mereka takut jadi ikutan mereka2 yg belun khawin kali...tapi memang ada ni wanita2 kalau kita tidak faham situasi rumahtangga mereka memang nampak mereka ni mcm sedang memburuk burukkan pasangan mereka...tapi apa yang mereka cakap d khalayak ramai tu buhung sj tu bai pangaramai (pemerhatian sama org terdekat)...

pendek kata kalau tiada keseresian antara pasangan masing2 tidak akan bersama sampai ke tua.

Oklah kalau bgtu, ko pun oklah ni klu bgtu? Cuma tak mau tunjuk romantik mcam hindustanlah ni kan he he..aramai tii..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   3/12/2008, 9:26 pm

ha ha ha main kasar naku ot sumuni do momogun? nga mad koubasan-i boh iti vudsa2 do sumuni momogun. sid tanga-tanga...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
myki
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 100
Location : kk
Registration date : 12.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   5/12/2008, 8:53 pm

randagan wrote:
myki wrote:
mereka tida mau kasi tingu saja ba itu kemesraan mereka tu randagan..org tua bilang 'ino poma nokopisavo no, kan poholian si tinoguvangon tongulun' mungkin asalnya mereka takut jadi ikutan mereka2 yg belun khawin kali...tapi memang ada ni wanita2 kalau kita tidak faham situasi rumahtangga mereka memang nampak mereka ni mcm sedang memburuk burukkan pasangan mereka...tapi apa yang mereka cakap d khalayak ramai tu buhung sj tu bai pangaramai (pemerhatian sama org terdekat)...

pendek kata kalau tiada keseresian antara pasangan masing2 tidak akan bersama sampai ke tua.

Oklah kalau bgtu, ko pun oklah ni klu bgtu? Cuma tak mau tunjuk romantik mcam hindustanlah ni kan he he..aramai tii..

sy biasa kerja berat2 masa membesar..itu telah mempengaruhi perwatakan sy yg sedikit kasar. kasar2 pun kana tingu urang jg...hehehe
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   5/12/2008, 10:21 pm

[/quote]
sy biasa kerja berat2 masa membesar..itu telah mempengaruhi perwatakan sy yg sedikit kasar. kasar2 pun kana tingu urang jg...hehehe[/quote]

tinguk urang ya...ya, sia tau...org yg disayang tu yg tdk akan dikasari kan kan myki...ba..ba.. dari kita saja ba itu.. saya mau nyanyi dulu..

Siapa bilang gadis rungus tak menarik hati...tiada...memikat...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   8/12/2008, 10:40 am

myki wrote:
mereka tida mau kasi tingu saja ba itu kemesraan mereka tu randagan..org tua bilang 'ino poma nokopisavo no, kan poholian si tinoguvangon tongulun' mungkin asalnya mereka takut jadi ikutan mereka2 yg belun khawin kali...tapi memang ada ni wanita2 kalau kita tidak faham situasi rumahtangga mereka memang nampak mereka ni mcm sedang memburuk burukkan pasangan mereka...tapi apa yang mereka cakap d khalayak ramai tu buhung sj tu bai pangaramai (pemerhatian sama org terdekat)...

pendek kata kalau tiada keseresian antara pasangan masing2 tidak akan bersama sampai ke tua.

memang disembunyikan bah itu... disimpan untuk urang yang berkenaan saja ha ha ha

ini disebabkan oleh adat dan tradisi juga bah ini... kalilah..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   9/12/2008, 12:07 am

Nampak saja tdk rumantik macam hindustan, tapi sbnarnya gadis rungus amat pnyayang. Wahai jejaka2 rungus, carilah pasngan dkalangan rungus krn awek rungus ramai yg jambu2...he..he.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
Enuvung
Pinsan Haring


Jumlah posting : 75
Registration date : 16.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   18/12/2008, 2:43 pm

randagan wrote:
Nampak saja tdk rumantik macam hindustan, tapi sbnarnya gadis rungus amat pnyayang. Wahai jejaka2 rungus, carilah pasngan dkalangan rungus krn awek rungus ramai yg jambu2...he..he.


RANDAGAN.. OM KAWAN2.. PERCINTAAN GADIS RUNGUS TIDAKLAH SEPERTI GAYA RUMANTIK HOLLYWOOD DAN BOLLYWOOD SEBAB.... GADIS RUNGUS TIDAK MAHU MENGADA-ADA SEPERTI FILEM BOLLYWOOD DAN TIDAK MAHU GANAS MACAM HOLLYWOOD... HAHAHA... YANG PENTING BAGI GADIS RUNGUS ADALAH.... SELAMAT, KASIH SAYANG, LEMAH LEMBUT DAN HORMAT

SELAMAT - BILA SEDANG BERCINTA TIDAK MAIN ROMANTIK KERANA MENGELAKKAN PANDANGAN ORANG SEKITAR. CONTOHNYA DIBUNUH ORG AWAM KERANA ORG YG MELIHAT BENCI DGN AKSI YANG DITUNJUKKAN... JGN MAIN2..

KASIH SAYANG - WALAUPUN TEGAS NAMUN DISEBALIKNYA ADALAH KASIH SAYANG... KASIH SAYANG YANG TIDAK PERNAH BERKESUDAHAN SELAMANYA.. HEHEHE

LEMAH LEMBUT - HIH.. ADAKAH GADIS YANG BERSUAMI MELAYAN PASANGAN DAN ANAK2 DENGAN KASAR? KAKAK SAYA TOMBOI DULU PUN JADI PEREMPUAN JUGA BAH!... HAHAHA

HORMAT - ALAH... KALAU BERCINTA TU TAKKAN TAK TAU DUNIA DIPIJAK KOT.. NAMPAK KELUARGA ATAU ORANG SEKITAR HORMATLAH.. WALAU SUDAH KHAWIN SEKALIPUN TIDAK BAIK DIPANDANG ORANG.. ORANG KATA ADA BILIK TIDUR KENAPA DITUNJUK2... KASIH SAYANG SEBENAR ITU BUKAN UNTUK DITUNJUK PADA SELURUH DUNIA.. KAN GITU...

* ROMANTIK ITU BERADA PADA CINTA, KASIH DAN NALURI SUCI 2 INSAN YANG SALING BERCINTA. CINTA BERAHI YG BERLANDASKAN KEPADA NAFSU, ITU BUKANLAH ROMANTIK...

ENUVUNG MANISA
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   20/12/2008, 11:41 pm

Ayatuk enuvung..minagavi ko mangambat ong biano mala..om ino bot boros nu dino nga mimang otopot tantu ong ditokou dot bansa...atagal ma ong olopu-lopu no ot raan dot giabas tu piditingan bo...hua..hua...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
Enuvung
Pinsan Haring


Jumlah posting : 75
Registration date : 16.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   22/12/2008, 10:51 am

randagan wrote:
Ayatuk enuvung..minagavi ko mangambat ong biano mala..om ino bot boros nu dino nga mimang otopot tantu ong ditokou dot bansa...atagal ma ong olopu-lopu no ot raan dot giabas tu piditingan bo...hua..hua...

olopu-lopu no raan kiabas boo.... hehehe.... itu stail bollywood...hollywoood??
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   8/1/2009, 11:54 pm

om bai aa ohiri ot puun dot imadang ka bo dot sinondihon min dating ka biino...adii...aso dati bo... omogo-mogot poong hindustan po tu samapai turu ot napu om tutu ot burul dot obulandai dot gama miantaga...om inturu mongimaro dot sulung...ha...ha...ha...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
harnot
Tompinai


Jumlah posting : 22
Registration date : 29.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   10/1/2009, 12:24 pm

adeii!! mad amu kambat oku ong iti isu ti..mad aso tandaman ku dot pengalaman ki GF dot sumuni rungus..paling paling ong sid pemerhatian ku, mungkin budaya noh dot rungus antad gulu dot amu popimot banal dot kasih sayang dau kuma pasangan sid umpung tulun..metanid noh ong sid tongo bandar tu, okon koh aiko laki bini nga tongo couple nga anytime pegang tangan kah,kissing kah....sid umpug dot tulun..nga salah satu ciri ciri romantik dot tongo kusai ino..supaya it tongo tongondu nga rasa dihargai om makin sayang kuma di pasangan kusai kah :-)
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   10/1/2009, 5:12 pm

harnot wrote:
adeii!! mad amu kambat oku ong iti isu ti..mad aso tandaman ku dot pengalaman ki GF dot sumuni rungus..


Kagi mai obpinai, nunu ot bansa dot ongo GF2 nu? Tiimpo mogihim ong?...om elaan nu ogi dot rumantik ko amu? ha...ha...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
harnot
Tompinai


Jumlah posting : 22
Registration date : 29.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   11/1/2009, 11:30 pm

atuk pinsan, mad aso noh ot peluang ong momod sikul no ot tanganak..ong it zaman kodori ogi tu obuli magapid mad varo poh ot peluang dati..nga ong bianono tu mad kasalah sid undang2 ong magapid, nah aso noh harapan haha :-D
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   12/1/2009, 4:50 pm

harnot wrote:
atuk pinsan, mad aso noh ot peluang ong momod sikul no ot tanganak..ong it zaman kodori ogi tu obuli magapid mad varo poh ot peluang dati..nga ong bianono tu mad kasalah sid undang2 ong magapid, nah aso noh harapan haha :-D

Kagi mai nunu bansa dot datin nu? ong rungus-i, hondomon nobo it hiza diri...ha..ha..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   12/1/2009, 8:32 pm

ha ha ha yoku boh diti ondu no bo dot rungus dati ot ihimon. ahapak-i boh rungus ka ka ka


misingkavaro ino tobpinai ngavi. Dusun ot savo dialzo harbot dino. nga kuran po ma ajalzo dot boros rungus kama it anak nu bo harnot...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
Enuvung
Pinsan Haring


Jumlah posting : 75
Registration date : 16.10.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   13/1/2009, 4:01 pm

OOO..MONGOLIMUT KOU BANAL DAHAI TONDU RUNGUS... ATAGO BANAL DIKOU ATARIK KOU DATI SILIK-SILIKAN SUMANDAK RUNGUS... SHUUUT.. AMBAZA RANDAGANG OM BUSHIDO.. IH HARNOT ILO TIPAGAPID DATI...HEHEHE
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   13/1/2009, 5:15 pm

Sombo no ih myki diri enuvung...napo tu isiso kopo dot dumahawa dahai. He...he...omboko yalo pinsan harnot ino...kuran ma ong tipagapid ot ulun. ..he..he...Ong otopot nokai, mad amu-i bo yalo tu mad ok no ot iso ka bo di alo. Mimang kopikat no bo inot ongo silik-silikan dikou dino nga kuran po tu amu-i ma kooduk ino ong amu ogi mokisilik...hua..hua..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
Sponsored content




PostSubyek: Re: Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?   

Kembali Ke Atas Go down
 
Benarkah wanita Rungus tidak lemah lembut?
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Momogunology Forum  :: Momogunology General Discussion :: Mens & Ladies Talk-
Navigasi: