Momogunology Forum

This site ( MOMOGUN FORUM) is for forum lovers eager to discuss anything positive on Momogun Ethnic and its people. Share with us on anything especially related to Momogun people positively.
 
IndeksPortalCalendarGalleryFAQPencarianAnggotaGroupPendaftaranLogin
Top posters
bushido
 
randagan
 
Admin
 
myki
 
Enuvung
 
paraivagas
 
nikhmedia
 
bon
 
Ferr
 
Randavi
 
Latest topics
Affiliates
free forum
Facebook
Follow us on Twitter
Momogunology Links

MOMOGUNOLOGY GROUP  

Momogunology Centre

Momogunology Blog

Randagan Extra Blog

The Rungus Times

Resipi Momogun

Momogun Chat Room


TAMU ONLINE TOKOU
Momogun Trade Union

 

MOMOGUN SANDAD
Rungus Education
Sabah's Last Frontier
Rungus People Blogspot

Sahabat Felda Forum
Mikakambai Forum

 

SABAH FORUM

I love Sabah Forum

Sabah Forumotion

Nunuk Ragang Forum

Sabah Forum

Kadazandusun Forum

 

NEWSLINK

New Sabah Times
Sabah Daily Express
The Borneo Post Online
Malaysia Kini
Berita Harian
Utusan Melayu

User Yang Sedang Online
Total 1 user online :: 0 Terdaftar, 0 Tersembunyi dan 1 Tamu

Tidak ada

User online terbanyak adalah 51 pada 14/11/2009, 8:28 pm
< class="" height="25"> Pencarian
 


 Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Perkenalkan diri.. jom
22/9/2008, 1:15 am by Admin
testing post

Comments: 60
Tulun kimaragang mantad KUS
24/6/2009, 4:49 pm by rumputt
Pertama sekali menorimakasi oku sid tuan admin sbb menuduk do lalan kumaa siti. Ong aso ih kesalaaan nah aeingin oku dot mogom-ogom poh siti...kaakalu ong waro poh tongo kuukupi hihihi!!! Very Happy

Comments: 2
Kakitangan Rasmi Momogunology Research Centre [MRC]
2/1/2009, 9:34 pm by bushido
Kepada pembaca yang terhornat,

Di sini pihak pengurusan Momogunology mengumumkan bahawa rakan rasmi dan tetap Momogunology baru 1 orang iaitu seperti senarai di bawah:

1. Ie. Randagan

Tugas-tugas tobpinai Randagan ialah dalam bidang:
- Kesusasteraan Kodori Momogun dan di bantu oleh saya
sendiri Ie. Bushido
- Kayu dan Herba Momogun


PERHATIAN:

kepada sesiapa yang berminat bergabung …

[ Full reading ]
Comments: 6
Sebuah seruan dari pendiri Momogunology
1/1/2009, 6:38 pm by bushido
Para pembaca yang terhormat,


Hari ini saya hendak meminta Anda untuk mendukung Momogunology dengan pelbagai sejarah lisan, boros momogun, tuturan, usuran, bvahul dan apa saja bentuk kesusasteraan momogun rungus.

Mungkin ini kedengarannya aneh mengapa Momogunology perlukan semua itu?

untuk pengetahuan anda, Momogunology ialah salah satu-satunya projek web paling populer dan paling banyak …


[ Full reading ]
Comments: 3
Kopivosian Tadau Kinosinaan
3/1/2009, 4:54 pm by bushido
Saya ingin ucapkan Happy Birthday kumaa tobpinai Randagan.

ndak lama lagi tu... 1 hari lagi sampai sudah tadau kinosinaan.

Comments: 5
Momogun Pitas
11/1/2009, 8:42 pm by pinsan
Bah mari lah bah kenal2 sama saya..orang momogun dari pitas juga bah ni.

Oh ya kpd tuan admin, saya ada meleetakan nama forum tuan di website saya seperti di signature saya tu.

Comments: 3
kopivosian rumikot kumaa momogun sandad
18/10/2008, 8:46 pm by Admin
kopivosian kumaa ahli momogun sandad...

selamat bergabung...

Comments: 3
Di sebalik kehidupan ini...
23/11/2008, 11:37 am by Admin
Saya masih ingat masa saya kecil. Keluarga saya besar dengan adik-beradik yang ramai. Makanan harian kami jarang sekali makan daging setiap hari sayur (pelbagai jenis sayur yg tiada dijual di pasar kerana terdiri daripada sayur tradisional yang hanya dapat diperolehi di hutan sahaja).

Dari pada rebung buluh sehinggalah kepada tivak polod, tomborua yang pahit, betik, jantung pisang dan …


[ Full reading ]
Comments: 5

Share | 
 

 Hapuskan PTI di Kudat

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Hapuskan PTI di Kudat   3/12/2008, 8:40 pm

Kudat pun sekarang sudah mula menjadi sarang PTI. Pihak berkuasa
sengaja kah utk tidak lakukan pemantauan sehingga PTI sudah mula kelibat
di Kudat?

Kenapa ini berlaku? Kalau pihak berkuasa tak mampu kawal kenapa tak
minta pendapat penduduk peribumi kudat? Sebab ternyata cara peribumi
sejak dahulu cukup berkesan dalam menentang PTI.

Takkan pihak berkuasa di kudat terlalu lembik... bikin malu..
baguslah lagi cara penduduk kampung dari sistem yg ada sekarang ini..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   4/12/2008, 6:46 pm

Saya masih ingat seorang kawan saya yg bertugas sbg SB di Kudat...dia kata dah 10 thn sya bertugas di kudat tanpa banyak masalah. Kudat aman dan sentosa katanya...itu tahun 80-90an, skrg keadaan sudah berbeza. Kudat adalah BUMI RUNGUS yg tidak sepatutnya dicemari dengan kehadiran PTI yg biasanya sentiasa bersikap memudaratkan orang lain. Saya setuju benar dengan tuan bushido, kalau pihak berkuasa di Kudat itu tidak mampu membenteng Kudat dari ancaman PTI, bagi tau TUAN BUMI KUDAT-RUNGUS..supaya kita dapat cari jalan penyelesaian...termasuk terpaksa menggunakan kaedah kuno demi mengekalkan kesejahteraan Kudat.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   4/12/2008, 11:40 pm

kalau sistem kerajaan lembek... maka khidmat pakar zara purba wajar di guna pakai. pihak berkuasa macam pulis perlulah akui bahawa sistem polis sekrang ini tak mampu dan saya rasa memang wajar penduduk ambil bahagian mereka.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   4/12/2008, 11:41 pm

saya rasa PTI yang masuk sembarang saja di kudat bermakna menceroboh kedaulatan bangsadan negara maka ini adlaah satu krisis yang amat teruk dan buruk.

pti boleh saja datang dan rompak lepas itu meninggalkan negeri ini... so jelas ini adlah perkara serius.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   5/12/2008, 10:41 pm

Mau ada tindakan ini tuan bushido, utk menyampaikan mesej kita kpd pihak berkuasa yg kita ini tdk senang dengan keadaan itu. Kalau pihak berkuasa izinkan...kita kena tubuh task force untuk mengusir PTI keluar dr Kudat.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   8/12/2008, 10:23 am

macam mana kita mau sampaikan keresahan rakyat Momogun ini ya? macam di kota marudu sekarang jenayah di daerah itu jauh lebih tinggi berbanding di kudat dan ini di pengaruhi langsung oleh pendatang.....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   9/12/2008, 12:14 am

Ini ssuatu yg membimbangkan...dulu kita aman sblum ada PTI, skrg sudah kacau2...sudah pg negeri org cara haram, buat kacau lg. Mana sudah tuan priksong di KM tu, kasi banteras betul2 itu PTI tu!!
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
Enuvung
Pinsan Haring


Jumlah posting : 75
Registration date : 16.10.08

PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   22/12/2008, 10:49 am

macam mana pulis membanteras... yang jadi polis tu bukan orang kita kebanyakkannya tetapi orang diorang...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: Hapuskan PTI di Kudat   

Kembali Ke Atas Go down
 
Hapuskan PTI di Kudat
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Momogunology Forum  :: Momogunology General Discussion :: Current Issue-
Navigasi: