Momogunology Forum

This site ( MOMOGUN FORUM) is for forum lovers eager to discuss anything positive on Momogun Ethnic and its people. Share with us on anything especially related to Momogun people positively.
 
IndeksPortalCalendarGalleryFAQPencarianAnggotaGroupPendaftaranLogin
Top posters
bushido
 
randagan
 
Admin
 
myki
 
Enuvung
 
paraivagas
 
nikhmedia
 
bon
 
Ferr
 
Randavi
 
Latest topics
Affiliates
free forum
Facebook
Follow us on Twitter
Momogunology Links

MOMOGUNOLOGY GROUP  

Momogunology Centre

Momogunology Blog

Randagan Extra Blog

The Rungus Times

Resipi Momogun

Momogun Chat Room


TAMU ONLINE TOKOU
Momogun Trade Union

 

MOMOGUN SANDAD
Rungus Education
Sabah's Last Frontier
Rungus People Blogspot

Sahabat Felda Forum
Mikakambai Forum

 

SABAH FORUM

I love Sabah Forum

Sabah Forumotion

Nunuk Ragang Forum

Sabah Forum

Kadazandusun Forum

 

NEWSLINK

New Sabah Times
Sabah Daily Express
The Borneo Post Online
Malaysia Kini
Berita Harian
Utusan Melayu

User Yang Sedang Online
Total 1 user online :: 0 Terdaftar, 0 Tersembunyi dan 1 Tamu

Tidak ada

User online terbanyak adalah 51 pada 14/11/2009, 8:28 pm
< class="" height="25"> Pencarian
 


 Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Perkenalkan diri.. jom
22/9/2008, 1:15 am by Admin
testing post

Comments: 60
Tulun kimaragang mantad KUS
24/6/2009, 4:49 pm by rumputt
Pertama sekali menorimakasi oku sid tuan admin sbb menuduk do lalan kumaa siti. Ong aso ih kesalaaan nah aeingin oku dot mogom-ogom poh siti...kaakalu ong waro poh tongo kuukupi hihihi!!! Very Happy

Comments: 2
Kakitangan Rasmi Momogunology Research Centre [MRC]
2/1/2009, 9:34 pm by bushido
Kepada pembaca yang terhornat,

Di sini pihak pengurusan Momogunology mengumumkan bahawa rakan rasmi dan tetap Momogunology baru 1 orang iaitu seperti senarai di bawah:

1. Ie. Randagan

Tugas-tugas tobpinai Randagan ialah dalam bidang:
- Kesusasteraan Kodori Momogun dan di bantu oleh saya
sendiri Ie. Bushido
- Kayu dan Herba Momogun


PERHATIAN:

kepada sesiapa yang berminat bergabung …

[ Full reading ]
Comments: 6
Sebuah seruan dari pendiri Momogunology
1/1/2009, 6:38 pm by bushido
Para pembaca yang terhormat,


Hari ini saya hendak meminta Anda untuk mendukung Momogunology dengan pelbagai sejarah lisan, boros momogun, tuturan, usuran, bvahul dan apa saja bentuk kesusasteraan momogun rungus.

Mungkin ini kedengarannya aneh mengapa Momogunology perlukan semua itu?

untuk pengetahuan anda, Momogunology ialah salah satu-satunya projek web paling populer dan paling banyak …


[ Full reading ]
Comments: 3
Kopivosian Tadau Kinosinaan
3/1/2009, 4:54 pm by bushido
Saya ingin ucapkan Happy Birthday kumaa tobpinai Randagan.

ndak lama lagi tu... 1 hari lagi sampai sudah tadau kinosinaan.

Comments: 5
Momogun Pitas
11/1/2009, 8:42 pm by pinsan
Bah mari lah bah kenal2 sama saya..orang momogun dari pitas juga bah ni.

Oh ya kpd tuan admin, saya ada meleetakan nama forum tuan di website saya seperti di signature saya tu.

Comments: 3
kopivosian rumikot kumaa momogun sandad
18/10/2008, 8:46 pm by Admin
kopivosian kumaa ahli momogun sandad...

selamat bergabung...

Comments: 3
Di sebalik kehidupan ini...
23/11/2008, 11:37 am by Admin
Saya masih ingat masa saya kecil. Keluarga saya besar dengan adik-beradik yang ramai. Makanan harian kami jarang sekali makan daging setiap hari sayur (pelbagai jenis sayur yg tiada dijual di pasar kerana terdiri daripada sayur tradisional yang hanya dapat diperolehi di hutan sahaja).

Dari pada rebung buluh sehinggalah kepada tivak polod, tomborua yang pahit, betik, jantung pisang dan …


[ Full reading ]
Comments: 5

Share | 
 

 Isteri miubas-ubas dot pakistani

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Isteri miubas-ubas dot pakistani   7/1/2009, 7:27 pm

bah ini pun masalah besar ni..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Isteri miubas-ubas dot pakistani   8/1/2009, 7:24 pm

Masalah ini memang sudah berlaku, mungkin masih sedang berlaku dan akan tetap berlaku. Pakistan ini sebenarnya, dari segi nafsu, saya rasa tidaklah sampai ke peringkat yang terlalu teruk jika dibandingkan dgn OM, pakistan masih lbh boleh mengawal. Saya rasa, insiden sebegini sudah berlaku di hampir kesemua daerah di Sabah, pendek kata dari Semporna sampailah ke Kudat...ada saja kes pakistan buat hubungan dgn isteri org. Dua perkara yg menjadi punca utama prkara ini berlaku. 1. Pakistan ini mimang datng ke Sabah berseorangan, dan bilangan wanita pakistan di Sabah ini amat-amat kurang. Dan dlm masa yg sama, mereka jg akan menuntut keperluan fisiology ini, dgn siapa?, dia tdk kira, yg dia kira, siapa mau sama dia. Yg. ke 2. Pakistan ini sangat kedekut orgnya...jd kalu boleh, apa sj dia mau dapatkan secara percuma. Sb kalu dia mlanggan "wanita pemberi khidmat", sudah tentu dia kena bayar. Tp kalu dgn menjalinkan hubungan asmara dgn perempuan (biasanya isteri org), dia akan dapat secara percuma krn mimang tdk dinafikan, ada di antara mereka yng handsome ala klon Sharsi Kapoor dn banyak lg kapoor yg lain, kita macam batu kapoor..ha..ha..

Itu trpulang kpd kbijaksanaan suami utk mnjaga maruah isterinya. Dulu pernah pakistan datang ke rumah saya...saya cakap pd pakistan itu...rumah ini rumah pegawai..tdk ada org sembarangan dibenarkan menjaja kain krn kami tdk akan membeli barangan tdk brkualiti...saya terpaksa jual tembirang. Dan itulah kali pertama dan kali terakhir pakistan itu datang ke rumah saya.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
Enuvung
Pinsan Haring


Jumlah posting : 75
Registration date : 16.10.08

PostSubyek: Re: Isteri miubas-ubas dot pakistani   13/1/2009, 5:28 pm

Memang betul tu randagan.. ada dalam 5 peratus kaum rungus campuran pakistan sebabnya macam tulah cari bini orang... mula-mula jual kain... bila si bini ni tidak dapat membayar sebab mengutang kain si pakistan tu maka apa lagi bayar barangnyalah... yang bikin malu tu dapat anak luar nikah dengan si pakistan itu... yang selebihnya memang khawin pakistan lah..

ilo banal inot pakistan pazazad dinot rakyat dau...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Isteri miubas-ubas dot pakistani   13/1/2009, 7:10 pm

Seperkara lg yg pd hemat saya tdk seharusnya berlaku ialah sikap org kita ( khusus org rungus) yg terlalu menghormati pakistan shingga memanggil mereka tuan. Tuan apa kalu stkat jual kain dan ada pula yg brjalan kaki. Jd, hormat yg tdk kena tempat krn mereka ini (pakistan) adalah pndatang, yg sudah diprojekkan si Harris dulu memang kira penduduk sinilah sb ada IC, tp ada jg yg cuma pakai passport. Mau mengelakkan prkara memalukan ini trjadi spt yg disebut sdri.enuvung td, banyak cara termasuk inisiatif si suami utk tdk membenar pakistan mengunjungi rumah kita. Yg keduanya, pentadbir kg sprt JKKK dan ketua kampung perlu main peranan utk menegah perkara ini dr terus berlaku. Saya tk sanggup melihat org kita dijadikan "objek pelepasan" oleh pakistan ini dn kalau tdk dibendung barangkali ada yang akan menjadi "hamba seks" kpd pakistan ini. Kita perlu prkirakan antara maruah dan fantasi dunia fana disamping cuba jg mndekatkn diri dgn sang Pencipta.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bon
Pinsan


Jumlah posting : 33
Age : 33
Location : mana2 sajalah...
Registration date : 16.04.09

PostSubyek: Re: Isteri miubas-ubas dot pakistani   14/5/2009, 3:19 pm

kita boleh hormat cara mereka mamajukan perniagaan mereka.....
aku cukup bangga dgn mereka...biar mereka berjalan kaki sekali pun...aku tetap bangga...

tapi klu dlm bab isteri miubas-ubas dot pakistan....

nah....minta maaap la ging....aku pancung juga kepala diorg tu mcm kes tempat aku....

klu yg sumandak lg tu...ni terpulang dgn pendapat sumandak tu ja la...tu dia punya tau la....
tpi pendapat aku....lg bgus mengembangakn anak bangsa sendiri drpda anak pakistan....

huhuhuhuhhuuhuhuhhuh....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Isteri miubas-ubas dot pakistani   17/5/2009, 8:13 pm

saya rasa...nak pancung pun ndak guna... kalau dah memang isteri itu mau rasa pukulan pakistan..

paling bagus jan layan pakistan, jan pi membeli dengan pakistan, jan suruh dia naik rumah dan sebagainya.....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
Sponsored content




PostSubyek: Re: Isteri miubas-ubas dot pakistani   

Kembali Ke Atas Go down
 
Isteri miubas-ubas dot pakistani
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Momogunology Forum  :: The Momogun Family Discussion-
Navigasi: