Momogunology Forum

This site ( MOMOGUN FORUM) is for forum lovers eager to discuss anything positive on Momogun Ethnic and its people. Share with us on anything especially related to Momogun people positively.
 
IndeksPortalCalendarGalleryFAQPencarianAnggotaGroupPendaftaranLogin
Top posters
bushido
 
randagan
 
Admin
 
myki
 
Enuvung
 
paraivagas
 
nikhmedia
 
bon
 
Ferr
 
Randavi
 
Latest topics
Affiliates
free forum
Facebook
Follow us on Twitter
Momogunology Links

MOMOGUNOLOGY GROUP  

Momogunology Centre

Momogunology Blog

Randagan Extra Blog

The Rungus Times

Resipi Momogun

Momogun Chat Room


TAMU ONLINE TOKOU
Momogun Trade Union

 

MOMOGUN SANDAD
Rungus Education
Sabah's Last Frontier
Rungus People Blogspot

Sahabat Felda Forum
Mikakambai Forum

 

SABAH FORUM

I love Sabah Forum

Sabah Forumotion

Nunuk Ragang Forum

Sabah Forum

Kadazandusun Forum

 

NEWSLINK

New Sabah Times
Sabah Daily Express
The Borneo Post Online
Malaysia Kini
Berita Harian
Utusan Melayu

User Yang Sedang Online
Total 1 user online :: 0 Terdaftar, 0 Tersembunyi dan 1 Tamu

Tidak ada

User online terbanyak adalah 51 pada 14/11/2009, 8:28 pm
< class="" height="25"> Pencarian
 


 Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Perkenalkan diri.. jom
22/9/2008, 1:15 am by Admin
testing post

Comments: 60
Tulun kimaragang mantad KUS
24/6/2009, 4:49 pm by rumputt
Pertama sekali menorimakasi oku sid tuan admin sbb menuduk do lalan kumaa siti. Ong aso ih kesalaaan nah aeingin oku dot mogom-ogom poh siti...kaakalu ong waro poh tongo kuukupi hihihi!!! Very Happy

Comments: 2
Kakitangan Rasmi Momogunology Research Centre [MRC]
2/1/2009, 9:34 pm by bushido
Kepada pembaca yang terhornat,

Di sini pihak pengurusan Momogunology mengumumkan bahawa rakan rasmi dan tetap Momogunology baru 1 orang iaitu seperti senarai di bawah:

1. Ie. Randagan

Tugas-tugas tobpinai Randagan ialah dalam bidang:
- Kesusasteraan Kodori Momogun dan di bantu oleh saya
sendiri Ie. Bushido
- Kayu dan Herba Momogun


PERHATIAN:

kepada sesiapa yang berminat bergabung …

[ Full reading ]
Comments: 6
Sebuah seruan dari pendiri Momogunology
1/1/2009, 6:38 pm by bushido
Para pembaca yang terhormat,


Hari ini saya hendak meminta Anda untuk mendukung Momogunology dengan pelbagai sejarah lisan, boros momogun, tuturan, usuran, bvahul dan apa saja bentuk kesusasteraan momogun rungus.

Mungkin ini kedengarannya aneh mengapa Momogunology perlukan semua itu?

untuk pengetahuan anda, Momogunology ialah salah satu-satunya projek web paling populer dan paling banyak …


[ Full reading ]
Comments: 3
Kopivosian Tadau Kinosinaan
3/1/2009, 4:54 pm by bushido
Saya ingin ucapkan Happy Birthday kumaa tobpinai Randagan.

ndak lama lagi tu... 1 hari lagi sampai sudah tadau kinosinaan.

Comments: 5
Momogun Pitas
11/1/2009, 8:42 pm by pinsan
Bah mari lah bah kenal2 sama saya..orang momogun dari pitas juga bah ni.

Oh ya kpd tuan admin, saya ada meleetakan nama forum tuan di website saya seperti di signature saya tu.

Comments: 3
kopivosian rumikot kumaa momogun sandad
18/10/2008, 8:46 pm by Admin
kopivosian kumaa ahli momogun sandad...

selamat bergabung...

Comments: 3
Di sebalik kehidupan ini...
23/11/2008, 11:37 am by Admin
Saya masih ingat masa saya kecil. Keluarga saya besar dengan adik-beradik yang ramai. Makanan harian kami jarang sekali makan daging setiap hari sayur (pelbagai jenis sayur yg tiada dijual di pasar kerana terdiri daripada sayur tradisional yang hanya dapat diperolehi di hutan sahaja).

Dari pada rebung buluh sehinggalah kepada tivak polod, tomborua yang pahit, betik, jantung pisang dan …


[ Full reading ]
Comments: 5

Share | 
 

 Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   1/10/2008, 10:27 pm

Dalam ceramah perdana di Taman Medan, PJ malam tadi (7.8.0Cool, YB Azmin Ali telah mendedahkan beberapa perkara baru tentang kes yang dihadapi oleh DSAI yang saya kira menggemparkan. Dengan pendedahan itu, bertambah yakinlah rakyat bahawa tuduhan ini adalah fitnah jahat semata-mata untuk menghalang atau membunuh terus karier politik Anwar. Apakah pendedahan tersebut ?

1) Pindaan pertuduhan

Sepatutnya, Anwar didakwa di bawah Seksyen 377C Kanun Keseksaan iaitu melakukan hubungan seks secara paksa. Sebelum ini pimpinan kerajaan, polis & media massa mendakwa yang Saiful diliwat secara paksa oleh Anwar. Secara tiba-tiba, semalam ketika pertuduhan dibacakan, Anwar didakwa dibawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu melakukan hubungan seks secara suka sama suka. Mengapa jadi begini? Jika tuduhan ini benar, mengapa hanya Anwar saja yang didakwa? Jika tuduhan ini benar, sepatutnya Saiful juga didakwa kerana "suka sama suka". Menteri dalam negeri berkata, Saiful tidak boleh didakwa kerana dia adalah pengadu dalam kes ini. Maknanya, sesiapa yang buat kesalahan seperti ini di masa akan datang, kalau nak selamat, buat laporan dulu dekat polis. Pihak yang buat laporan dulu akan selamat. Malaysia oh! Malaysia.

2) Doktor Tidak Mahu Memalsukan Laporan

Menurut Azmin, setakat malam tadi, maklumat yang diterima olehnya menyatakan bahawa 4 hospital tidak mahu memalsukan laporan perubatan Saiful. Hospital tersebut ialah:-
1. Hospital Pusrawi
2. Hospital Besar Kuala Lumpur
3. Hospital Selayang
4. Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia
Ternyata doktor-doktor di hospital ini sangat profesional. Mereka menjalankan tugas mereka dengan penuh tanggungjawab. Dah memang si Saiful tak diliwat takkan mereka nak buat laporan yang dia diliwat pula. Itu dah fitnah namanya. Syabas & tahniah kepada doktor-doktor ini. Mungkin anda akan susah sedikit di dunia selepas ini tetapi percayalah, di akhirat nanti anda pasti bebas dari menjawab soalan fitnah ini. InsyaAllah.

3) Pejabat Peguam Negara Tak Nak Dakwa

Menurut Azmin lagi, pihak pendakwaan di Pejabat Peguam Negara tidak mahu meneruskan pendakwaan kerana kes ini tiada asas/bukti yang kukuh. Dalam bahasa mudah, "tiada kes". Mereka sedar sekiranya diteruskan juga pasti akan kalah dalam perbicaraan dan yang paling penting mereka juga sedar yang mereka akan dibicarakan di "mahkamah Allah" nanti kerana membuat pertuduhan fitnah/palsu. Malangnya, datang arahan dari pihak politik atasan untuk meneruskan pendakwaan. Salah satu arahan datang dari "Rembau" menurut Azmin.

Jelaslah sudah bahawa pertuduhan ini adalah fitnah jahat untuk menyekat kemaraan DSAI & PR ke Putrajaya tetapi InsyaAllah, puak-puak yang menaburkan fitnah ini akan dilaknat oleh Allah S.W.T dengan balasan yang amat pedih seksanya. Kepada DSAI dan seluruh pimpinan PR, teruskan berjuang untuk rakyat kerana kami rakyat Malaysia akan terus berdiri teguh dibelakang kalian.

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=14021
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
myki
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 100
Location : kk
Registration date : 12.10.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   15/10/2008, 3:04 pm

hu..hu..kedapatan sudah....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: PEMIMPIN BN PAKAR FITNAH-DEMI KELANGSUAN KUASA   26/10/2008, 5:26 pm

Razz Apabila Dr.M menyedari DSAI mempunyai pengaruh yg kuat dan boleh menggugat kddukannya sebagai PM semasa beliau belum bersedia berundur, maka diciptaknnya kes liwat utk DSAI yg mnjadikan DSAI mangsa penganiayaan. DS Najib R pula telah mewarisi kepakaran jahat itu utk mnjamin dirinya sempat merasa post no.1 negara. Dalam senario ini, menggambarkn bahwa agen kerjaan spt polis, hakim, BPR dan lain2 yg memang tepat digelar anjing kerajaan, sudah terang lg bersuluh bahwa sanya kuasa mereka terletak pd pemimpin negara tanpa ada pendirian krn periuk nasi mereka takut pecah. Pd saya, secara peribadi, Najib layak jd PM, tapi sikap dan moralnya yg amat kotor. DSAI juga org yg berkebolehan dan sememangnya layak. Jadi, pd pendapat saya, beliau ini patut diberi peluang utk jd PM krn 1.Najib bukanlah pilihan yg terlalu baik, 2. BN sudah terlalu memerintah sehingga pemimpin2nya berpeluang besar mengaut segala bentuk khazanah keuntungan yg boleh memenuhkan kantong mereka. Mereka juga telah masing2 membina dinasti politik mereka, mula dari atuk sampailah ke cucu cicit mereka, jd dimana lg tempat bg org yang berlandasan murni dlm politik menempatkan diri mereka.

RANDAGAN: Saya amat kepingin mau tengok kerajaan BN ditukar.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   26/10/2008, 11:58 pm

jom kita tukar..jangan tak tukar... kepimpinan di negara ini sewajarnya bertukar2 dalam sistem demokrasi.. tak patut sesebuah kerajaan berkuasa atas undian pengundi Hantu dan pti-pti yang di berikan my kad secara leluasa..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   30/10/2008, 8:19 pm

Klu kta malu, segan silu bercakap dkhalayak krn kekangan tertentu, mari kita jadikan forum ini sbg terminalnya. Generasi baru/muda yg celik IT, ekspresskan diri anda. Kita yg menentukan arah tuju kpmpinan negara masa akan dtg. Pastikan undi anda tidak lg diberi kpd pemimpin2 lapuk yg sudah ketandusan idea tp hnya kaya dgn nafsu serakah tanpa memperduli dan mngambil berat ttg kesejahteraan rakyat jelata. affraid
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   30/10/2008, 11:46 pm

UMNO = AMUNO
BN=Be End

maaf ya kepada sesiapa dalam forum ini yang sokong be end.. kita kongsi2 pro dan kontra bah ni..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
myki
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 100
Location : kk
Registration date : 12.10.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   3/11/2008, 1:33 pm

kepercayaan saya dah pudar terhadap be end...pemimpin2nya suma tak ble pakai
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
len0x



Jumlah posting : 2
Registration date : 18.11.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   18/11/2008, 8:45 am

betulkah anwar layak menjadi pemimpin?benarkah dia ingin membawa perubahan kepada rakyat?perubahan apa yang dia mahu buat?tanya diri kita sendiri...1st time anwar masuk lokap pasal kes liwat dia kena lepas,itu mungkin sbb dia x bersalah tp kenapa 2nd time anwar disabitkan dengan kes liwat dia bersembunyi di kedutaan _____?kalau dia x salah kenapa selepas beberapa hari baru dia keluar?2nd point dia mau kenakan kerajaan tiada lain hanya minyak,kerajaan korup dan kes liwatnya yang kononnya dia telah dianiaya(kita xtau betul atau tidak samada dia dianiaya atau tidak)sedangkan pada zaman pbs dulu pun dia yang merasuah pemimpin2 dalam pbs supaya lompat parti ke bn,hinggakan pbs berkuasa di negara sabah xsampai pun 5 bulan.

minta maaf kalau apa yang saya luahkan disini menyentuh mana2 pihak tapi bagi saya anwar dan kerajaan sama2 KORUP, sanggup buat apa sahaja untuk berada didalam kuasa.anwar mungkin dapat menarik seluruh negara dengan rhetoric speech nya tapi dia dahulu juga salah seorang daripada anjing kerajaan.kerajaan yang meminggirkan rakyat negara sabah dari hak2 pembangunan.saya sama sekali tidak percaya kalau dia naik jadi PM dia akan mengubah nasib warga sabah.

saya tidak menyokong kerajaan dan sama sekali tidak akan menyokong anwar.bukan PR keseluruhannya tetapi hanya anwar.mungkin sebab itu sampai sekarang saya tidak pernah mengundi kerana balik2 election kalau kita tengok calon2nya, bagaikan disuruh memilih antara najis anjing dan najis manusia.

maaf sekali lagi atas bahasa2 kasar saya.bukan niat untuk flaming dalam forum ini,cuma mahu meluahkan pendapat saya
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Admin
Admin
avatar

Jumlah posting : 144
Location : Momogun Planet
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   18/11/2008, 7:16 pm

Selamat berjoin saudara/ri Len0x.. gembira dapat bergabung di sini. ada ruangan perkenal kan diri.. sila kenal-kenalkan diri ya. tq
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://momogun.page.tl
Sponsored content




PostSubyek: Re: Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan   

Kembali Ke Atas Go down
 
Pendedahan Azmin Yang Menggemparkan
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Momogunology Forum  :: Momogunology General Discussion :: Politics-
Navigasi: