Momogunology Forum

This site ( MOMOGUN FORUM) is for forum lovers eager to discuss anything positive on Momogun Ethnic and its people. Share with us on anything especially related to Momogun people positively.
 
IndeksPortalCalendarGalleryFAQPencarianAnggotaGroupPendaftaranLogin
Top posters
bushido
 
randagan
 
Admin
 
myki
 
Enuvung
 
paraivagas
 
nikhmedia
 
bon
 
Ferr
 
Randavi
 
Latest topics
Affiliates
free forum
Facebook
Follow us on Twitter
Momogunology Links

MOMOGUNOLOGY GROUP  

Momogunology Centre

Momogunology Blog

Randagan Extra Blog

The Rungus Times

Resipi Momogun

Momogun Chat Room


TAMU ONLINE TOKOU
Momogun Trade Union

 

MOMOGUN SANDAD
Rungus Education
Sabah's Last Frontier
Rungus People Blogspot

Sahabat Felda Forum
Mikakambai Forum

 

SABAH FORUM

I love Sabah Forum

Sabah Forumotion

Nunuk Ragang Forum

Sabah Forum

Kadazandusun Forum

 

NEWSLINK

New Sabah Times
Sabah Daily Express
The Borneo Post Online
Malaysia Kini
Berita Harian
Utusan Melayu

User Yang Sedang Online
Total 1 user online :: 0 Terdaftar, 0 Tersembunyi dan 1 Tamu

Tidak ada

User online terbanyak adalah 51 pada 14/11/2009, 8:28 pm
< class="" height="25"> Pencarian
 


 Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Perkenalkan diri.. jom
22/9/2008, 1:15 am by Admin
testing post

Comments: 60
Tulun kimaragang mantad KUS
24/6/2009, 4:49 pm by rumputt
Pertama sekali menorimakasi oku sid tuan admin sbb menuduk do lalan kumaa siti. Ong aso ih kesalaaan nah aeingin oku dot mogom-ogom poh siti...kaakalu ong waro poh tongo kuukupi hihihi!!! Very Happy

Comments: 2
Kakitangan Rasmi Momogunology Research Centre [MRC]
2/1/2009, 9:34 pm by bushido
Kepada pembaca yang terhornat,

Di sini pihak pengurusan Momogunology mengumumkan bahawa rakan rasmi dan tetap Momogunology baru 1 orang iaitu seperti senarai di bawah:

1. Ie. Randagan

Tugas-tugas tobpinai Randagan ialah dalam bidang:
- Kesusasteraan Kodori Momogun dan di bantu oleh saya
sendiri Ie. Bushido
- Kayu dan Herba Momogun


PERHATIAN:

kepada sesiapa yang berminat bergabung …

[ Full reading ]
Comments: 6
Sebuah seruan dari pendiri Momogunology
1/1/2009, 6:38 pm by bushido
Para pembaca yang terhormat,


Hari ini saya hendak meminta Anda untuk mendukung Momogunology dengan pelbagai sejarah lisan, boros momogun, tuturan, usuran, bvahul dan apa saja bentuk kesusasteraan momogun rungus.

Mungkin ini kedengarannya aneh mengapa Momogunology perlukan semua itu?

untuk pengetahuan anda, Momogunology ialah salah satu-satunya projek web paling populer dan paling banyak …


[ Full reading ]
Comments: 3
Kopivosian Tadau Kinosinaan
3/1/2009, 4:54 pm by bushido
Saya ingin ucapkan Happy Birthday kumaa tobpinai Randagan.

ndak lama lagi tu... 1 hari lagi sampai sudah tadau kinosinaan.

Comments: 5
Momogun Pitas
11/1/2009, 8:42 pm by pinsan
Bah mari lah bah kenal2 sama saya..orang momogun dari pitas juga bah ni.

Oh ya kpd tuan admin, saya ada meleetakan nama forum tuan di website saya seperti di signature saya tu.

Comments: 3
kopivosian rumikot kumaa momogun sandad
18/10/2008, 8:46 pm by Admin
kopivosian kumaa ahli momogun sandad...

selamat bergabung...

Comments: 3
Di sebalik kehidupan ini...
23/11/2008, 11:37 am by Admin
Saya masih ingat masa saya kecil. Keluarga saya besar dengan adik-beradik yang ramai. Makanan harian kami jarang sekali makan daging setiap hari sayur (pelbagai jenis sayur yg tiada dijual di pasar kerana terdiri daripada sayur tradisional yang hanya dapat diperolehi di hutan sahaja).

Dari pada rebung buluh sehinggalah kepada tivak polod, tomborua yang pahit, betik, jantung pisang dan …


[ Full reading ]
Comments: 5

Share | 
 

 Ambisi Politik atau Ambisi Bangsa Momogun?

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down 
PengirimMessage
Admin
Admin
avatar

Jumlah posting : 144
Location : Momogun Planet
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Ambisi Politik atau Ambisi Bangsa Momogun?   10/11/2008, 10:22 pm

Sering kali menjadi masalah orang kita, mereka bersaing di sana-sini utk menciptakan nama agar ada saham di mata rakyat momogun.

Nak tolong buat ini dan itu semuanya kerana ambisi politik utk kepentingan diri sendiri dan jauh dari hatinya adalah kepentingan bangsanya.

Ada macam ni kah cerita dalam Momogun? macam ada ramai bah yang macam ni?
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://momogun.page.tl
randagan
Pinsan Haring
avatar

Jumlah posting : 201
Location : Lahad Datu-Kudat
Registration date : 29.09.08

PostSubyek: Re: Ambisi Politik atau Ambisi Bangsa Momogun?   10/11/2008, 11:59 pm

Nampak-nampaknya sangat mirip, condong dan cenderung. Tajuk ini membincangkan soal paranoid momogun di arena politik? Kurang dari setahun sblm PRU, maka ramailah yg berkeliaran di kg2 untuk tunjuk muka, minta dikenali, meninjau dan mengukur sambutan pengundi. Tp sblumnya, tidak adapun kelibatnya ( ombiruvo) dalam apapun kegiatan masyarakat. Tapi ada juga lebih smart dengan membuat sesuatu lebih awal dari hari pembubaran...perancangannya lebih rapi lebih kemas...strateginya lebih teratur...tapi...tapi...rakyat dah bijak skarag...mereka sudah hidu lebih awal lagi. Maka pecahlah tembelang, rahsia bocor dan agenda tersembunyi terbongkar...yang menjadi faktanya adalah...kalau makan mee seafood...cubalah tengok di balik mee tu...mesti ada udang kan kan kan. Secara sinonimnya, si bekas calun yg tidak berjaya dipilih ini...akan ghaib buat 5 tahun lamanya dan hanya akan muncul semula apabila PRU just around the corner.. mau cuba2 lagi ni, mana tau dipilih pula kali ini.

Apakah kita mahu syndrome ini bertrusan dan menghanyutkan kita ke alam fantasi bersama politik mat jenin??? Banyak lagi perkara lain yang boleh kita buat selain dari politik, kalau kita betul2 ikhlas mahu mengangkat martabat bangsa kita, kita lakukan apa saja demi untuk masyrakat kita ( tidak semestinya dalam politik) Kita renung dan fikir2kan. Terima kasih.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://sahabat.forummotion.com/
Admin
Admin
avatar

Jumlah posting : 144
Location : Momogun Planet
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Ambisi Politik atau Ambisi Bangsa Momogun?   17/11/2008, 9:00 pm

sudah sampai saatnya bukan saja memikirkan hal ini tetapi harus di berikan penilaian yang serius oleh masyarakat kita. Keadaan ini tidak wajar dijadikan satu trend. kalau ini adalah trend yang diteruskan akhirnya akan menjadi budaya atau tradisi yang merugikan malah merosakkan kita sendiri.

sesiapa yang ingin jadi wakil rakyat, pertubuhan dan sebagainya dalam masyarakat kita, haruslah mempunyai paradigma yg sudah bebas daripada masalah yang diatas.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://momogun.page.tl
Sponsored content




PostSubyek: Re: Ambisi Politik atau Ambisi Bangsa Momogun?   

Kembali Ke Atas Go down
 
Ambisi Politik atau Ambisi Bangsa Momogun?
Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Momogunology Forum  :: Vozoon do Momogun :: Wakil Rakyat: YB & PKR-
Navigasi: